söndag 2 januari 2011

Nyår!!

Många är vi nog som under nyårskvällen är gäster hos vänner och bekanta. Då kan det vara läge med ett kort och en chokladask kanske?
Här kommer ett kort som jag har gjort med material från decembers månadskit från Scrapbutiken.
Kortbasen har jag gjort av ett vitt A4-papper.
Måtten är ca: 30cm x 12cm.Det mönstrade pappret är ett Best Creation Inc-Basic Glitter Paper, den här gången i grå/grönt.
Jag bigade kortbasen ca 11cm in och sedan från andra hållet ca 5cm in. Det ger en bakgrund inne i kortet på ca 13cm.
Jag trimmade mönsterpappret och monterade först det på den stora fliken. Då var det lätt att forma den lilla flikens oregelbundna kant och även anpassa mönsterpappret till den fliken. Det är viktigt att hålla koll på mönsterpappret så att det kommer centrerat på båda flikarna.
Pappersblommorna, papperssnöret och bradsen hittade jag i mina små lådor( Creative Club).
Jag mätte ut med blommorna var jag ville ha dem och gjorde små hål med en nål. sedan monterade jag dem med bradsen. Jag tryckte inte ned bradsen så tight som jag brukar eftersom jag vill kunna öppna och stänga kortet med papperssnöret.
Texten är i svart CS, utstansat med Sissix´s Slobbery Kiss, utblandat med diverse typsnitt så att det blev lite variation på alla T! Jag tog Glace på bokstäverna för att få både höjd och "flärd" på kortet.


Insidan blev såhär!
Jag satte samma papper här och klippte till en liten tag som fick ett svart sidenband i sig.


Jag tycker helheten på kortet blev rent men ändå lite festligt med alla glittriga prickar och blanka bokstäver!
Det går ju att variera efter tycke och smak och tillfälle!
Mycket nöje och GOTT NYTT ÅR!!


På återseende nästa år! / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar