söndag 16 januari 2011

Bara för att...

Ofta tänker jag att jag ska skicka ett kort till någon som jag tycker om. Tyvärr stannar det alldeles för ofta vid en tanke för mig. I år har jag bestämt mig för att göra de sakerna som jag tänker högt för mig själv, tex, att jag ska tala om för den och den personen att jag tycker de är duktiga på någonting eller att de är viktiga i mitt liv osv.
Med andra ord ska jag sprida lite positiva vibbar i år.
Jag börjar med detta kort:
Det är gjort av ett halvt 12x12. Jag bigade 10 cm in från varje sida och skar av på diagonalen så att jag fick två flikar att vika lite omlott.
Flikarna klädde jag med ett randigt papper. Jag gjorde en enkel ros av en retro-stans och lade till några stansade blad. Jag snodde in en liten bit pärlfloss i buketten.

På tagen, som blir själva brevet, gjorde jag en liten rosknopp och monterade med några blad och pärlfloss.
Bokstäverna är från Sizzix´s Slobbery kiss, fast jag har klippt i dem lite, annars fick de inte plats...
Jag hoppas att mottagaren blir glad över tanken från mig.
På återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar