onsdag 12 januari 2011

Kärlek är underbart!

Jag är så glad över att jag fortfarande efter 10 år är tacksam för att jag och min man fortfarande inte kan vara tysta! Vi har så mycket att prata om och diskutera. Så klart är inte alla dagar rosenröda men vem har det så?...
Det här är en LO om min man och det finns egentligen ingen tanke bakom! Eller jo, att titta i mina lådor och faktiskt använda det jag har...
Och jag är ju en av eller på-människa, så jag använde saker, ojojoj...
De två översta pappren är blötta och skrynkliga. De fick sig en omgång med Perfekt pearl blandat med vatten i en minimister. Även tårtpappret fick sig en dust och en tillknyckling....
Kära maken är inramad av en ituklippt overlay från Best Creation. Jag "lagade" pappret med några stygn av svart ulltråd.
Låset och nyckeln kommer från Spellbinders tror jag, de är inkade med Distress- vintage photo. De sitter i grönt papperssnöre och en grön stor brad.
Under låset skymtar det fram lite svart spets, den är från Netto (?!) och ligger på rulle i en förpackning med flera olika spetsar i plast. Jag gillar =)
Högst upp skymtar tunn brun tyll, jag älskar tyll! här sitter den så att man nästan missar den men bara nästan...
Till höger har jag satt några filtdekorationer, ursprung okänt, Lite grön Paperpen nr 704 fick avsluta hörnet tillsammans med tre ljusa blingstenar, ursprung okänt.
De svarta bokstäverna är ifrån ett clearstamps alfabet jag köpt på Panduro. Arket de sitter på är ju ofta förtryckt. Det knep jag till detta. De gröna pinsen (svengelska vá?) kommer från min brudbukett, även den gröna tråden som jag format till "love", tyvärr är det är svårt att se på bilden.
I tårtpappret sitter en liten charm som det står "together forever" på, från Making memories.
Under har jag satt en gammal hederlig lampfrans som jag fått av mamma. Jag kommer ihåg den från när hon gjorde lampskärmar när jag var barn! Den som spar han har.....
Uret är från ett Graphic45-papper. Det är glossat och monterat med en bit av en kedja från ett gammalt smycke. Brevid hänger en nyckel och ett nyckelhål (egentligen brads från Reprint som jag tagit bort benen på), i grönt papperssnöre. I mina lådor hittade jag guldpaljetter i papper, de kommer från Creativeclub-kit nån gång i tiden. Paljetterna fick ramla ner lite hur som helst.
Man skymtar lite av min passion med att dutta med mina Paperpens, här i guld.
Om ni inte har prövat dem än så GÖR det!
Scrapbutiken har en oändlig massa av färger att välja mellan.

Ja, vad jag själv tycker om denna LO måste  få sjunka in lite. Det finns områden som jag under tiden jag skrivit upptäckt att jag inte gillar! Vi får se.
Hoppas ni haft nöje av mitt inte så korta utlägg!
På återseende / Linda
Psst..... Kommentera gärna, jag älskar kommentarer och frågor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar