fredag 7 januari 2011

Födelsedags-kort

Jag är en av dem som tycker att det är svårt att få till det där bra kortet till en liten kille som fyller år. Det är ju inte svårt tänker en del men för mig som inte gillar gulligulligt, känns urvalet lite kalt ibland.
Säkert är det ju min fantasi som sätter gränserna men ändå...
Jag var ju tvungen att testa nu då, om jag kunde få till det!
Det bidde ett shaker-kort.


Som bas har jag använt en (ett?)  färdig kortbas i koppar som ingår i månadskitet från Scrapbutiken. Det mönstrade pappret är från Inkido-Tuva Lagoon.

Bubblan som gör själva shakern möjlig kommer från en förpackning med teknikgrunkor, som jag räddade från min mans ovarsamma händer...

Jag stansade ut en cirkel med hjälp av Spellbinders cirklar. Den inre cirkeln sparade jag och skar ut siffran 5.

Efter att jag limmat fast bubblan i mönsterpappret, monterade jag den lilla cirkeln på kortbasen. Sedan hällde jag försiktigt över små rocai-pärlor. Därefter passade jag in bubblan över och tryckte dit med både dubbelhäftande tejp (i hörnen på pappret) och Tacky glue(runt bubblans kant).

Sedan letade jag fram gamla HeidiSwapp-bokstäver som jag embossade i Reprints kopparpulver.

På detta kort syns inte rosetten så bra men i den petrolblå lilla bandrosetten har jag satt två brads, som även de är embossade i koppar. Hjärtat finns nu i butiken, nyckeln är från Reprint, vet inte om de fortfarande säljs eftersom jag haft dem ett tag...Tråden kommer från Garnglad.

Till insidan använde jag samma mönstrade papper och embossade på för fullt!
Alfabetet är från Creative Club. Även här använde jag mig av likadana embossade brads.


Ja, kortet är inte jättegulligulligt men inte heller hårdrock!
Lite lagom tycker jag. Först nu när jag lever med en livlig "jag kan allt och lite till"-pojke, börjar jag titta efter stämplar och papper som passar en "cool" 5-åring!
Tips emottages gärna!
Detta var allt för denna gång,

På återseende / Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar