torsdag 30 december 2010

Sommar mitt i vintern...

När jag satt och tittade på månadskitet så fastnade ögonen på det härligt gröna cardstocken. Jag visste att jag hade en serie bilder som jag ville scrappa men det var liksom inte tänkt att ske nu, eftersom det är riktiga sommarbilder.
Men jag kunde inte släppa den tanken! Och förresten, varför kan jag inte scrappa sommarbilder i december?
Då blev jag obstinat en gång till och gjorde denna varma LO som får mig att längta till sommaren!

Ja, nattfotografering igen...
I ena hörnet har jag lagt en guldmönstrad bit vellum. Korten är mattade med guldcardstock.
En blomma är monterad av vellumpappret med en guldbrad. De andra blommorna är söta små asterliknande blommor ( finns i butiken nu!) som jag har duttat på med guld-paperpen.
Blommorna över bilderna sitter delvis i små vita ramar i vintagestil från Mellisa Frances.
Texten "fallen" är stämplat med ett gammalt Panduroalfabet. Texten "hjälte" är stämplat med ett alfabet jag hittade på ett loppis, så jag vet inte vad det heter, tyvärr.
Jag har använt en liten gulddyna till texten.
Runt blommorna har jag lekt med min paperpen i guld igen....Det är ju så roligt!

Blomman till höger är av vellum. Den blev så himla fin när jag tufsade till den rejält! Det gav mig lite idéer till resten av veckan....
På den här LO:n vill jag inte ha så mycket dekorationer. Jag tycker det guldmönstrade pappret är så fint att det skulle försvinna om det lades till mer saker. Sedan tycker jag att fotona är underbara, inte för att de är mästerverk i fotografering, utan för att att jag kommer ihåg hur uppspelt sonen var hela dagen och vad roligt han hade!
Mest kommer jag ihåg när han fick in en fullträff på farfar med en vattenballong efter uppvigling av farmor...
Det kanske bara är jag men jag känner sommarvärmen i kroppen när jag ser på fotona...


På återseende/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar