tisdag 11 januari 2011

Mitt mirakel nr 1


Ja, att få vår första son var ett mirakel för oss. Att efter sex år få denna perfekta lilla bebis i famnen kändes så oerhört stort. Nu när han är fem snart, känns det ännu stort, nu på flera sätt!
På det här kortet är Wille 4 dagar gammal.
Första gången jag såg en LO av Ingvild Bolme blev jag så sugen på att göra något liknande.
Det jag fastnade för var alla detaljer och alla fint samstämda lager. Jag tycker hennes vintage-stil är den snyggaste jag sett.
Det här är snudd på en CASE av en LO som var med i Scrapbooking mm, vilket nr har jag inte koll på.
CASE = Copy And Steal Everything.
Under den rivna kanten har jag ett svart tylltyg, en liten stuvbit jag fick av min kollega som är textillärare!
Blommorna är ett saligt ihop-plock, en del Prima, en del från CreativeClub-kit. På bladen har jag små droppar av Glace. I arrangemanget finns några trådar av lin eller liknande, det är sånt man hittar i olika blomgrupper.
 
Jag tycker det ger en så fin effekt när man syr ihop pappret såhär. Jag har använt samma fiber att sy med som finns bland blommorna.
Över det svarta tylltyget har jag vit tyll, från Ikea, en stuvbit.
Svart pärlfloss kan man alltid använda! Det blir nästan aldrig fel!

Texten är enkla stickers i brunt från Creative Club-kit. Jag satte dem som jag ville ha dem och skar ut mellanrummen. Jag har inkat kanterna lite försiktigt med en brun dyna.
I lagren finns det 3 mönstrade papper, ett notblad från en notsamling jag fått av samma kollega som försåg mig med tyllen. Hon är även verksam inom musiken, en toppenmänniska i mina ögon! Tack Christina!
Sedan finns det två olika spetsar och så till sist den svarta pärlflossen.

Det var första gången jag gjorde en CASE men absolut inte den sista, det var jätteroligt!
Hoppas ni gillar den,

på återseende!
Linda/Papermum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar