söndag 2 januari 2011

Happy Scap-year & god fortsättning!

Så här i efterdyningarna av alla utsvävningar med sena kvällar och god mat och trevliga möten mellan människor, känner åtminstone jag tacksamhet över det liv jag har och framför allt människorna jag har fyllt mitt liv med!
Så dessa små enkla kort kommer kompletteras med varma hälsningar till nära och mycket kära människor i min närhet!
De är alla gjorda med det underbara pappret från Inkido-Tuva Lagoon. På de två små har jag använt ett vellum/fiberpapper med guldtryck. Jag har även använt en blomswirls-mask och Glossgel-penna som finns i Scrapbutiken. Gloss-pennorna finns i massor underbart fina färger! Jag vill ha ALLA...
 Här har jag dock nöjt mig med att använda  Emerald Green.
På de små korten har jag hittat sedan länge glömda stickers, Grattis i silver och Celebrate i guld. Ursprung väldigt okänt!

På det stora kortet har jag i bakgrunden ett fint tårtpapper som finns i butiken nu. På  tårtpappret har jag satt en egen komponerad strut med asterblommor( finns i butiken), tyll(köpt på Ikea som stuvbit), plast som man har runt vinflaskor( finns gratis på Finlandsfärjor...), vit pärlfloss, ett blågrönt nätband( hittade i en hamnbod i Trosa förra sommaren..) och en vacker pin som finns i butiken!
Jag avslutade med att göra en rosett av ett matchande band( finns i butiken det också!).

Trots att det står grattis på ett av korten kommer jag inte använda det till någon som fyller. Beroende på vem som får det i en blombukett av mig kommer det stå "... Grattis till mig som har dig som vän...!
Eller...."Grattis till dig som har mig i ditt liv!...
Som sagt, det beror på vem som får det!


Hoppas ni har haft ett bra nyår och hoppas det nya året blir ett ännu bättre år.
Här på scrapbutiken har vi laddat om så håll i er, nu kör vi...

På återseende / Linda


1 kommentar:

  1. Hejsan

    Vad kul att se att du gått och blivit med blogg. Hoppas allt är bra och att du har haft en bra början på 2011.

    SvaraRadera