måndag 10 januari 2011

En favorit

Här visar jag en favorit! Den här LO:n har legat och väntat på att bli gjord i två år innan den helt plötsligt var klar.
Det började när sonen poserade. "Vilka bra bilder" tänkte jag innan jag skickade på framkallning. Sedan hade jag korten och visste inte riktigt vad jag skulle göra med dem.
En sommar var jag med familjen i Falkenberg för att sola och bada. Det bidde inget med det, hela veckan regnade bort... Så en dag åkte vi till GeKå:s som låg några mil ifrån vårt lånade hus. Och där upptäckte jag att Panduro har ett helt hus med outlet-produkter!
Där fanns stämplarna och det blårutiga pappret med flaggor på. Jag visste ju genast vilka kort som skulle komma fram nu!
Men först på höstkanten efter ett besök hos vänner i Trosa, där jag hittade nätbandet i en hamnbod, kom jag igång.
Själva arbetet med LO:n tog max en timme, fast sammanlagt tog det två år!
Texten på den lilla tagen, stämmer så väl med både LO:n och min son!

Alla stämplar kommer från samma kit med clearstamps. De är köpta på Panduro-Outlet så det är redan "gamla" stämplar... Så jag är glad över att jag hann skaffa dem.

Bandet är ju perfekt till sådana här lite coola eller barnsligt tuffa kort och Lo:s.

Ofta är det så för mig att jag får ihop det bäst om jag låter en idé ligga ganska länge och låta den rulla runt och ändras i mitt huvud för att sedan bara plockas ihop.
Då kan man ju undra varför jag inte låter saker mogna fram istället för att bara köra på!?
Ja ja, jag kanske får mer tid sen.....
Ha en bra kväll, nu ska jag se om jag kan lära mig lite om den här bloggen...
På återseende / Linda/Papermum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar