måndag 28 februari 2011

Det är grejen, man ska gå med håven! =)

Underbart! Två följare!
Så roligt, hoppas ni ska gilla mina alster också!

Så, idag tänkte jag att jag skulle visa en LO från sonens album.
Den här LO:n kom till i ren frustration!
Vi hade precis fått hem Willes fotografier som vi tagit i en atelje. Då upptäckte jag att den sista kniven i skärmaskinen började bli slö. Jag kunde precis fixa till bilderna som släkten skulle få. Då får vi besök av Willes gudmor och vi tog en sväng bland mina scrapgrejer. Wille skötte sig bra (= jag hörde honom inte...)
tills han säger" titta! Ja kan sälv mamma, ja kan sälv"!!
Jodå, han hade lagt i de färdiga korten och absolut bara strimlat dem!
Då tänkte jag att det är väl i dessa lägen man ska vända det tråkiga ( min ilska...) till nåt positivt.
Så jag använde ett av de strimlade korten till en LO. Då kom ju korten till användning i alla fall.
Målet var att använda så mycket av mina saker som möjligt. Äntligen använde jag min QK:s myra och stickers från GeKå:s jag köpte tidigt i sscrapkarriären men som blev liggande.
Underbar lampfrans som faktiskt gör hela LO:n. Jag klämde in guldpaljettstjärnor som fick ramla ner genom LO:n.
Det randiga pappret och kvadraterna kommer från ett albumkit, även cirkeln till vänster.

När jag har grupper i scrapbooking (barn & ungdomar) så har jag med mig den här LO:n. Jag frågar vad de tycker och oftast säger de att den är fin för att det finns så många detaljer. Att jag kommit på roliga idéer med texten osv.
Det är då jag säger att" ur misstag föds utveckling"!
När jag satt och scrappade denna var jag trött och stressad, jag borde ju sova så jag orkar imorgon osv....
Varje ljus pappersremsa döljer ju såklart alla stavfel!
Så här efteråt tycker jag att det är en av de charmigaste LO jag har gjort.
Titeln har jag gjort genom att rita av ett stort chipboard-alfabet jag har. Sedan har jag fyllt i med först en svart penna sedan en grå glacepenna ( eller glaze?), även pilen är `glacad´.
trevlig kväll och
på återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar