söndag 13 februari 2011

Ett litet bidrag...

...till kärlekdagen i morgon.
Jag tänker ge min mamma en liten present bara för att hon är just min mamma och ingen annan orsak alls!
Jag har min älskade familj så klart men dem pussar jag på varje dag. Mamma ser jag ofta men ibland är det svårt att få ihop det när hon jobbar och vi jobbar. Så därför, this is for you Mother!
Jag har gjort en enkel ask från en mall jag fick i nån affär. Hur enkelt som helst att göra, det enda knepiga är att biga den runda kanten snyggt. Det kan jag behöva träna på... =)
Den stora glittriga fjärilen fick jag i julklapp av Scrapbutiken-TACK så mycket!!
Resten är ett vanligt cardstock, rött, och spillbitar av ett stormönstrat rospapper, har ingen aning om vad det heter tyvärr, jag skulle gärna vilja ha fler så om någon känner igen det, lämna gärna en kommentar tack så mycket!

Blomman har jag gjort av ena arket av tunna vita servetter. Det går inte att stansa u tdirekt, man får lägga det mellan två vanliga kopieringspapper eller liknande,då får man dem med fina kanter. Jag har använt en mellan Retrostans. Banden är köpta i en fyndlåda på City-gross, 10 kr!De är jättefina så jag är glad att min man gick förbi och såg dem OCH köpte dem till mig (puss älskade!).

Under fjärilen sitter ett litet hjärta som säger "till mor". Jag har ju som vanligt lekt med min Paperpen i rött och även satt lite Stickles ´Diamond` på fjärilssidan.
Nu ska det bara fyllas med något sött till lilla mamma så är det klart!
Trevlig kväll och en ännu trevligare alla hjärtans dag!
På återseende / Linda

2 kommentarer:

  1. Vilken fin ask. Älskar färgerna och fjärilen är så fin.

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Mor gillade den också, så pass att hon tog med den till jobbet och visade sina jobbarkompisar. Lite kul eftrsom hon jobbar inom tung industri. Jag ser hur de står där skitiga och beundrar denna röda skapelse! Gulligt!

    SvaraRadera