lördag 15 oktober 2011

Ja, nu så här några veckor efter den roligaste scrap-helgen på länge har jag äntligen tid att lägga in lite bilder här som visar vad jag fick gjort. Jag är ju inte någon snabbscrappare så jag är ytterligt nöjd med mina ´många`alster!

Här kommer en LO där utmaningen var att välja mellan olika rubriker, jag valde " Häng inte läpp" Jag valde färgen brun och så valde jag att dekorera med egengjorda blommor.

Och inte hänger min son, 4 månader gammal på kortet, läpp!
Jag hittade pappret på plats i en av butikerna på träffen. Det är ju perfekt! Det är ett Karin Foster Design - Love letters.
Jag skrev sonens namn med brun tunn ståltråd (också inköpt på mässan)!
Jag mattade fotot med två olika bruna cardstocks. det ger en lite mer arbetad känsla tycker jag.
'
Och hur länge har inte jag väntat på att få tag på just denna Magnolia Dohickey Swirls!?
Äntligen bor den i min samling. Jag är lycklig....
Men nu har Scrapbutiken fått in flera helt underbara dies så nu vill min lilla Magnolia ha syskon.....
Här har jag monterat alla dekorationer  vid fotot. I botten den underbara diesen, sedan tunna blad från Wild Orchid och sedan egengjorda blommor som jag blött med Distress Stains, - Vintage photo och Antique linen. När de är blöta är det lätt att forma dem som man vill.

Vad är det bästa med att få åka på mässor och träffar?
Jag vill känna och klämma på saker innan jag köper så det är ju i himmelriket varje gång jag få gå runt och välja butiker och sedan få se alla saker jag funderat på att köpa.

Ni missar väl inte att det är mässa i Linköping i helgen?
De tjejer som anordnar den har jubileum nu. De har fixat träffar tio ggr nu, och varje träff blir utsålt innan den når mig....
Men i år har jag två sjuka barn hemma och en ledig man att få umgås med så jag är nöjd i alla fall, inte att barnen är sjuka men att det är lugnt hemma, det händer inte ofta!
Ha en trevlig avslutning på helgen och
på återseende // Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar