söndag 4 september 2011

...Och så korten!

Yes, då kör vi lite kort!
Jag har äntligen släppt på handbromsen och börjat spara på lite gratisstämplar på nätet. Den stora favoriten är ju Kenny K.
Här har jag gjort ett enkelt kort med hopprepstjejen. Hon är färglagd med polychromos-pennor och det är ju så kul att använda dem!
Tack Helene för rådet att använda pennan runt om. Tänk att man glömmer de bästa små knepen efter ett tag?!
Det syns i så bra men det går att få fram skuggor så bra och nyanserat med polychromos.
Hon har så roligt att jag vill nästan låna sonens hopprep och testa!

Och så kommer ett paperpiecing - kort.
Det här är ett kort som kommer ligga tills det blir tillfälle. Då plockar jag fram det och sätter "rätt" titel på det. Det är ovärderligt att ha en liten hög med nästan färdiga kort hemma.
Jag valde att sätta paper pieces på de delar där stämpeln (från Vilda) delades mellan de två pappren.
Jag tycker vingarna blev urläckra med pappret som bakgrund, håller ni med?
Det märks att jag är inne i en period av ´clean & simple`....

Nu ska här lekas med barnen,
ha en fortsatt bra helg!
Ha hopp, snart blir det ruskväder = scrapväder.....
// Linda

på återseende
// Linda

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart kort! Jag har aldrig provat paper piecing, men blir inspirerad av ditt kort! Tack för besöket i min verksta!
    /Elwa

    SvaraRadera