söndag 25 september 2011

Lite mer biltema va?!

Jaaaa, det är ju så roligt!!
Det här är en, eller var, en pepparkaksburk som stått på jobbet och åkt fram när barnen har bakat pepparkakor vid jul ( jag jobbar på en skola!). Men efter några år är den lite bucklig och locket sitter så det aldrig åker av utan våld..... Har ni bilden klar nu? Sen var motivet så där osnyggt som det var på plåtburkarna vid jul för några år sedan.
Men nu skäms den inte för sig!


Jag har läst lite på svenskscrapbooking och där var det någon som hade problem med att tejpen gick sönder när man har tjocka bokstäver. Det hände mig med men jag tog ett lager till och det blev en fin mjuk stil runt bokstäverna. Sedan har jag använt lite svart akrylfärg och ristat med en stylo för att få en ytan bakom bokstäverna.
De tjocka bokstäverna är av plast och inköpta på Brio för många år sedan. Har aldrig använt dem då de hade så ful färg.... De tunna är överblivna utstansade som jag sparar till sådana här tillfällen.
Håll tillgodo och ha en bra vecka!
Tjoho!! på lördag bär det av till KARLSTAD!! Jag längtar!
på återseende // Linda

2 kommentarer:

  1. Men WOW vilken snygg pepparkakas burk helt kanon detta gjorde du verkligen bra och vilken inspiration du gav mig nu:)
    Nu måste jag nog också testa på att laga något med silvertejpen hmmmmmm.......

    TUSEN TACK snälla du för mycket trevliga och goa rader hos mig det uppskattas mycket och gjorde mig mycket GLAD:)

    Jag kanske gör en tutorial på mina Nobless askar sen. Har lite mycket just nu och det är mycket arbete att göra en tutorial. Men sen när det har lugnat ned sig lite så kanske jag fixar det!!! Det är så kul att du gillar Nobless askarna:)

    Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka som kommer:)

    Ha det bäst och kramar från Lilla Inger :)
    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera