tisdag 27 december 2011

Dt- alster En söt Ask.......

Ja, den här visade jag igår på Scrapbutikens blogg. Den blev så sockersöt så jag måste ha varit hög på julgodis.......

Jag har varit duktig och tagit kort under tiden som jag scrappade- inte likt mig. Typiskt då att jag har en såååå dålig kamera i min mobil....
Hoppas ni står ut i alla fall.
Här är asken, det finns varianter på denna hos Scrapbutiken.
Jag tog vit akrylfärg, (en halvtorkad Dabber som aldrig funkat.......) och tog på kanterna -
Sedan tog jag en lila Distress och drog med över det vita.
Sedan satte jag på pappret, Maja Design, CreaDiem- Sann vänskap-
Till locket använde jag en Spellbinder.
Kan ni leva utan detta lim? Det kan inte jag!
Jag svärtade kanterna lite med en blågrå Distress, tror den ingick i höst-edition eller om det var Vinter-edition.
 Sedan var det dags att välja dekorationer, det roligaste momentet tror jag!
Ja-a, bilderna kanske inte säger så mycket men lugn, jag bytte kamera till slut!
 Så här blev den färdig. Och tänk om jag inte hade haft en bra, stor, klumpig, kamera som man kan lita på, då hade ni inte fått en rättvis bild av denna lilla pralin!

 Ja, för så här vill man ju att det ska se ut, annars är ju allt jobb förgäves med att försöka hålla liv i en blogg! Hihi!

Jag var tvungen att hålla handen bakom för att visa den ursöta tyllen som finns hos Scrapbutiken. Det är något jag använder mig av rätt mycket, tyll.
När man gör sådana här dekorationer så kan man ibland få små hål som inte blir snyggt hur man än gör. Tipset är: FYLL DEM MED TYLL!
Jag använder svart till manliga kort och alla färger däremellan till allt annat! Det tråkiga är att jag aldrig har tillräckligt många färger hemma.... Då har man ju sina Distressdynor....

Så, njut av den ledighet ni har haft och kanske har kvar, själv ska jag gotta mig åt att jag har 10 följare!!! Och jag ska gotta mig i de fina kommentarer jag får, det är en Cyberklapp på axeln som jag mår så bra av så TACK alla för att ni hälsar på mig!
kram och på återseende!  // Linda

3 kommentarer:

  1. Asken är ju bara såååå fiiin
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vilken liten läckerbit, kanonfin!!
    Jättetack själv för goa besök & kommentarer :)
    Gott Nytt År!!!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Men så söt!! Nu ska jag kolla vidare hos dig!

    SvaraRadera