tisdag 12 april 2011

Distress Stain...

...vill jag äga fler av!
Detta är en dabber men det är inte nån akrylfärg utan väldigt tunn snabbflytande färg som torkar in bra på tex. rivna kanter. Snyggt om man vill maska eller göra egna bakgrunder. Den är perfekt om man som jag är väldigt trött på att sitta och dutta med en liten fingerdutt på distressdynorna....det tar ju sån tiiiid!!
Så här blev kanten på min LO och det gick på 25 sekunder!

Heltäckande men döljer inte fibrerna, precis som jag vill ha det!
så här blev LO:n:

Och jag vet, titeln kom snett.... jädra skit!
Måste sätta dit lite grejer så ögat förvillas.....
Båda pappren var med i kitet vi fick på träffen, även de blå blommorna, bladen, vippan och pinsen låg i goodiebagen.
Den lilla ramen är ett annat nyförvärv. Det är en Nelly Snellen Multiframe. I förpackningen ligger det 5 ramar i olika storlekar. I LIKE.
Kolla in de här:

Titeln har jag gjort av det som blir kvar när jag använt chipboardbokstäverna. Hålformen är ju också en bokstav!?
Dessa har jag använt min nya Stain på och sedan embossat två, tre lager med Utée (Stavningskoll någon?)
Jag tycker det blev läckert.

Nästa gång ska ni få se min första Magic box, med fjärilar. Det är stort för jag hatar riktiga fjärilar. De är monster. Om man tittar nära. Och det gör jag inte en gång till.
På återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar