torsdag 3 mars 2011

Färg & mönster

Meningen med denna LO var att jag skulle försöka göra något som jag inte brukar. Nämligen använda mönstrade och färgfyllda papper mycket mer än jag normalt gör.
Kortet hade jag valt först av allt, sedan tog jag fram det varmt oreangea (?) pappret. Idén med att ta upp pappret och fodra med ett annat mönstrat kom jag på efter att jag hade liftat Ingvild Bolme- så Tack Ingvild!
Texten är QK:s Tangerine som jag lagt dubbelt. först i svart  (som skugga) och sedan i blåaktigt mönstrat papper.
Bokstäverna satte jag på utstansade kvadrater. Väl färdigt såg det fortfarande lite platt ut så då tog jag naturfärgat snöre och snirklade över texten lite överallt. Jag satte fast det med en gul Stickles . Det blev lite mer liv då.

Runt fotografiet har jag först brun tyll ,sedan en liten nätt spets. Ner till vänster har jag ett grönt band lite dubbelt och undangömt. På den lilla charmen står det "The best things in life". Så sant!
Sedan plockade jag på med blommor, band och halvpärlor. Jag fick dit lite grön ståltråd också. =)
och så naturligtvis...
...lite bling!
Den här Lo:n var så himla rolig att göra! Jag tror att det är för kortet är så roligt att titta på!
Det här var en av de "arbetsprover " jag lämnade in till Scrapbutiken då de sökte DT:s. De kanske tyckte om den lika mycket som jag! =D
Ha en bra dag, imorgon blir det mer scrapp...
På återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar