måndag 20 december 2010

En kompis till...

...min första påse ser ut så här!
Detta är inte ett DT-alster men det kunde det lika gärna va´, eftersom jag köpt allt material där!
jag har använt samma mall som på den förra. Jag var ju bara tvungen att testa med ett annat papper!

Här har jag sparat en flik som ´lock´. Jag klippte av de andra flikarna precis så mycket att jag kunde få den storlek jag ville på locket.
Sedan gjorde jag hål i pappret och satte dit en hjärtbrad. Samtidigt passade jag på att sätta fast det brunprickiga bandet i braden och tagen. Det är svårt att se men banden är ganska långa. Det är för att jag drar dem bakom och omlott för att kunna använda dem som lås övet fliken på framsidan.
Bradsen var vit från början men blev såhär pepparkake-aktig efter ett par omgångar med brunt och kopparfärgat embossingpulver!
Tagen gjorde jag av en spillbit av cremefärgad Cardstock. Jag embossade några swirls och duttade med en Stickles och en pearlmaker, jag var ju tvungen att få gå lös med en vit pearlmaker, det är ju sååå roligt!
Så det blev nåfra duttar på själva påsen med...
Granenstansen kommer från Marianne Design.

Jaha ja, nu är det nog dags att sova igen! Tänk vad fort tiden går när man har roligt!
På återseende! / Linda







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar